Finaldagarna3-5 juli 2017 i Almedalen

Finaldagarna av Serendipity Challenge 2017 ägde rum under Almedalsveckan den 3-5 juli då 50 av Sveriges mest innovativa framtidsbolag tävlade om titlarna “Årets startupbolag” och “Årets tillväxtbolag”. Finaldagarna pågick under tre dagar bestående av huvudfinal, seminarier, utställning, affärsmöten och mingel m.m.

Alla de 50 bolag som tävlade i finalen ställde ut i tävlingens techarena som under två dagar blev Almedalens Silicon Valley. Bolagen som tävlade kom från hela landet och var verksamma inom olika branscher som exempelvis cleantech, medtech, robotics, construction, e-health,edtech, IoT och fintech med flera. På entreprenörs- och techarenan kunde Almedalsbesökare träffa dem som kommer att förändra, förbättra och utveckla sina respektive industrier och gavs därmed en unik möjlighet att känna och klämma på framtidens teknologier, produkter och tjänster.

Det här händer under finaldagarna

Måndag 3 juli
Invigning av Almedalens techarena
Under förmiddagen öppnade Almedalens techarena bestående av 50 innovativa framtidsbolag upp dörrarna för besökare. Samtidigt startade kvaltävlingarna inför tävlingsjuryn. Under kvällen var det BBQ-mingel med alla finalbolag, jury, investerare och VIP-gäster.
Tisdag 4 juli
Seminarieprogram, slutfinal och prisutdelning
Under tisdagen arrangerades flera seminarier på temat innovation, entreprenörskap och global expansion. Besökarna på techarenan kunde då lyssna till superentreprenörerna som tagit Sverige till toppen av den globala Unicorn-listan samt till svenska toppchefer från industrin och politiker i paneldiskussioner om de viktiga frågorna kring hur Sverige ytterligare kan befästa sin plats som ledande innovations- och exportland. Under eftermiddagen tillkännagavs de 7 slutfinalisterna i Serendipity Challenge 2017. Dessa intog huvudscenen för finalpitchar inför juryn som slutligen korades årets startupbolag respektive årets
tillväxtbolag 2017.
Onsdag 5 juli
Exklusiva affärsmöten
Entreprenörsbyn, där de tävlande entreprenörerna bor, öppnade upp för affärsmöten. Samarbetspartners gavs då möjlighet att boka in one-to-one-möten med de 50 deltagande bolagen.